Menu

ואהבת לרעך כמוך – חלק ג’

אתם זוכרים שאחרי הקופונים וההנחות למצות “ואהבת לרעך כמוך”, סגרנו על מחיר של 0.00, אחר כך סידרנו לכם גם תשלומים, וגם מדרגות נעות שלא תתאמצו, אמרנו שיש מדרגות סודיות, שאומרות שאם תדבר על מה שמפריע לך, האהבה בוא תבוא.

זה אולי נשמע פשטני להחריד, אבל לא תאמינו כמה פשוט לייצר אהבה, הנה הנוסחה הסודית והפשוטה להדהים, של רבותינו: “האדם דרכו לשנוא את הנזק, ולאהוב את התועלת”, האהבה שלנו בגדול לא כזו מתוחכמת, אם מישהו יציק לנו ויזיק לנו, אז לאורך זמן אנחנו נשנא אותו, אם מישהו מביא לנו תועלת, אז לאורך זמן אנחנו נאהב אותו, כמה פשוט ככה קל.

כשמישהו מזיק לי ומכאיב לי, פעם ופעמיים ושלש, הנפש שלי תדאג להרחיק אותי מאותו אדם, על ידי שהיא תפתח כלפיו מנגנוני שנאה, רק כדי שזה לא יקרה לי שוב, בפעם החמישית והשישית, היא משניאה ושונאת כדי לא לחוות עוד פעם את הכאב והמכה, היא צועקת: תעשה לי טובה אל תתקרב אליו, תשנא!

אבל כשאני עוצר את התהליך, ואני מצליח לדבר איתו בצורה הנכונה (נגדיר את זה במדוייק אחר כך), אז כשאני מרגיש שהנזק הזה נפסק ולא יימשך, הנפש שלי נרגעת, ובפרט, כשאני מרגיש שהצד השני הבין שזה ציער אותי והפריע לי, והוא לא הולך להזיק לי באופן קבוע, להיפך, הוא אומר לי ומביע את זה, שהוא מצד עצמו כוונתו לעזור לי, ולהביא לי כמה שיותר תועלת באופן קבוע, או אז מבצבצת לה אהבה.

בלשון המקראית מצות “ואהבת” מתחילה עם “לא תשנא”, כשמשהו מפריע לך – “הוכח תוכיח”, תדבר ואז תבוא האהבה. פירושו של דבר, שכדי לאהוב אני צריך לפנות את הלב מכל הדברים שלא נעימים לי, ואני עושה את זה, על ידי שאני מדבר על כל מה שמציק ומפריע לי, ומתברר לי בנעימות, או שהוא צודק ואין כאן נזק, או שהנזקים האלו לא יחזרו על עצמם, אלא יהיה בחיבור שלנו תועלת, אזי הנפש שלי תגיד לי, כדאי לך להיות חבר שלו, הנפש תאמר לך תאהב…

עד כאן החלק הקל והטבעי לחלוטין, מכאן מתחיל החלק היותר בעייתי, איך לדבר בצורה הנכונה, זה כבר משהו יותר מורכב שמצריך חשיבה ותרגול, אבל לא של יותר משלוש דקות ביום, תחשבו אם בא לכם? אם כן נדבר על במאמר הבא.
 

לעוד מאמרים של הרב ניר אריאל
למאמר הבא
למאמר הקודם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרב ניר אריאל

1
1
47

מאמרים חדשים

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן