דקדוק קריאת התורה
ע”פ הכלל שהזכרתם שאותיות דומות הראשונה בשוא נע. כלל זה התחדש ע”י ר’ אליהו בחור זצ”ל, ולא התקבל בכל תפוצות ישראל, כמו שכתב בקונטרס כללי הקריאה (עמ’ 48), אך רובם נהגו בכלל זה, וע”פ זה נכתב תיקון קוראים איש מצליח.
שלום כבוד הרב לצערינו היום בהרבה מקומות לא מדקדים על קריאה מדוקדקת. למעשה האם בכל טעות "גוערים בו" כמו שכתוב בשו"ע? ואם במקרים שהטעם משתנה צריך לחזור עוד פעם הס"ת אם לא תיקן? מה אם נמצאים במקומות שלא מקבלים את הגערה ואומרים שזה מפריע....וכולם מסתכלים על מי שרוצה לתקן כמוזר ומפריע למנין? תודה