פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
דעת מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ומרן רה"י שליט"א שאין לומר הקושט, רק בארבעה הראשונים הכתובים מפורש בתורה. אבל ראיתי בשו"ת לב אהרן ח"א ס' יג שהביא שהנוסח בגמ' בבלי ועוד ראשונים הוא בה' הידיעה. וכתב שם בעמ' קד טעם למה לומר הקושט שיש שני מינים של קושט והתכוונו לקושט הידוע. ע"ש כיצד לנהוג למעשה? תודה רבה
ראיתי את דברי שו”ת לב אהרן, ועדיין לא ברורים לי דבריו, ואין לי את הפנאי לעיין בזה כראוי. כדאי להמשיך לעשות כדברי רבותינו כי הם ברורים בסברא, וגירסאות יש לכאן ולכאן. וכן בקונטרס “התפילה והדקדוק קשר הדוק” עמ’ 118 כתב בקיצור שדברי שו”ת לב אהרן לא התקבלו על לבו כלל.