פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
ברכות דף ה עמוד א' תניא ר שמעון בן יוחאי אומר שלוש מתנות טובות נתן הקדוש ברוך הוא לישראל וכולם לא נתנם אלא על ידי יסורים ואלו הן תורה ארץ ישראל ועולם הבא תורה מנין? שנאמר... ארץ ישראל דכתיב... עולם הבא דכתיב... אפילו בברייתא אחת יש שינוי לשון מתי משתמשים "דכתיב או שנאמר"עיין שם דף ב' עד דף י תשובה פירוש שמתאים לכולם תודה רבה
בפשטות נראה שצריך להגיה “שנאמר” וזכורני עוד מקומות שנכנס לתוך הברייתות לשון ארמי והגיהו המפרשים. כדאי מאוד שתמשיכו לעקוב ולראות אם זה מצוי או לא, נשמח אם תשלחו לנו שוב. גם אני בל”נ אשים לב לעקוב על זה.