ראיתי בירחון אור תורה (שנת התשע"א אדר ב סימן פו) שהאריך הרב ליישב מנהג הספרדים שאינם לובשים גרטל.
ולכאורה לפי מה שכתב המשנה ברורה (סימן מו סעיף קטן ח') קושיא מעיקרא ליתא, ששם כתב אחר מה שכתב מרן שכשחוגר חגורו יברך וכו', והוסיף הרמ"א או לובש האבנט, ולכאורה היינו הך? כתב וזה לשונו: אבנט דהכא הוא מכנסים. וכן האבנט שהזכיר בריש סימן צ"א דאף על גב דבלשון תורה פרוש אבנט הוא החגורה, כדכתיב באבנט בד יחגור, מכל מקום בלשון חכמים לפעמים קוראין המכנסים אבנט ולכך נקט לשון לובש ולא חוגר (מטה יהודה). עד כאן לשונו. ופירוש זה אתי שפיר טפי ממה שכתב המשנה ברורה שם, כי היכן מצינו בתלמוד להוסיף חגורה על חגורת המכנסים, ובסוגיא דשבת אתי שפיר פרוש זה, אלא שבעל התרומה נקט בלשונו אבנט ולכאורה כוונתו כנ"ל ולא קשה כלום על מנהג הספרדים.