בספר שפת אמת כתב הרב, בענין שוא באות ראשונה מאותיות הדומות, כי יש להניע את השוא רק אם תחת האות שלפניו יש געיה והאות הדומה השניה מוטעמת (טעם באותה הדומה השניה, כלשונו, כפי הזכור לי).
ידוע כי רבים, אולי כולם, כולל שלא קיבלו את כלל ה' לשוא נע, מניעים את השוא שבלמ"ד הראשונה במילה הללויה, למרות שבלמ"ד השניה אין טעם, ולעתים הטעם דוקא בה"א שלפני השוא.
אם יוכל כבוד הרב המשיב ליישב את דעתי, בעניין זה.
אגב, לפי מנהג אבותי אין כלל זה חל. ללמוד וללמד, הלמ"ד הראשונה במילה וללמד בשוא נח. וכך בעוד מקומות. אני בן ליוצאי מרוקו.