דקדוק קריאת התורה
ע”פ הכלל שהזכרתם שאותיות דומות הראשונה בשוא נע. כלל זה התחדש ע”י ר’ אליהו בחור זצ”ל, ולא התקבל בכל תפוצות ישראל, כמו שכתב בקונטרס כללי הקריאה (עמ’ 48), אך רובם נהגו בכלל זה, וע”פ זה נכתב תיקון קוראים איש מצליח.
מה המקור בהרמב"ם שקריאת התורה היא דבר שבקדושה?
בפרק ח' מהלכות תפלה סוף הלכה ד': ולא קוראין בתורה לפניה ולאחריה… אלא בעשרה.
ומקורו מהמשנה במגילה דף כ"ג ע"ב, ושם בגמרא למדו כן מהפסוקים שכל דבר שבקדושה לא יהיה אלא בעשרה.