כוונת רש”י – מסכת תענית
בשדי חמד כלל כ”ף אות ז’ כתב שיתכן כגון שהוא רק דבר זה ולא אחר. עיין שם.
במסכת ביצה (דף ד' ע"ב) בגמרא: ולרב אשי דאמר וכו' - נראה מהגמרא שרב אשי הוא שחידש את הדין כל דבר שיש לו מתירין אפילו באלף לא בטיל. וקשה לי שהרי למעלה (דף ג' ע"ב) הגמרא הזכירה זה בפשיטות שבתערובת אפילו בדבר שהוא מדרבנן דהיינו ספק יו"ט ספק חול לא בטיל ונראה שם (דף ד' ע"ב) שרב אשי רק חידש שספיקא בדבר שיש לו מתירין אסורה ולא בתערובת שהיה פשוט.