לפי הקבלה אף החתן עצמו לא מסתפר קודם ערב חג השבועות (עיין בעבודת הקודש אות רכ"א ובכף החיים סימן תצ"ג אות י"ג). ואם נהג כן כי כך נהגו אבותיו, כגון יוצאי ג'רבא, אף שבג'רבא נהגו להחמיר בכל זה (עיין בשו"ת ויען משה חלק או"ח סוף סימן ע', ובשו"ת שמחת כהן מהדורא בתרא חלק או"ח חידושי שלחן ערוך סוף סימן תצ"ג, ובשו"ת וישב אברהם חלק או"ח סוף סימן נ"ד, ובקונטרס גאולי כהונה מערכת ע' אות א'), מכל מקום בארץ ישראל יש מקום להקל בזה (עיין למו"ר הגאון הנאמ"ן נר"ו בירחון אור תורה סיון התשע"ב סימן ק"ו עמוד תתמ"ה ובאור תורה אלול התשע"ב סימן קמ"ב אות ד'). אף שאם יכול להחמיר בזה בנקל, תבוא עליו ברכה. וכן היה מורה ובא להחמיר בזה ליוצאי ג'רבא בארץ ישראל, הגאון רבי שלמה מאזוז זצ"ל (עיין בבטאון כתר מלוכה מס' 9 עמוד 31).