בריש פרק שבועת העדות (דף ל ע"א) מובאת ברייתא: "...נאמר כאן שני ונאמר להלן שני, מה להלן בעדים, אף כאן בעדים" (כך מוזכר כמה פעמים, ע"ש). וראיתי לרש"ש שהגיה דצ"ל "ונאמר למעלה" ולא "להלן". ומשמע שהבין שהמלה "להלן" משמעותה כמו "לקמן" דווקא (דהיינו "לפנינו" - בהמשך). האם זה נכון, כי לכאורה משמעותה של מלת "להלן" אינה דווקא "לקמן", אלא הכוונה היא "במקום אחר" (וכך משמע מתרגומה), וכן מצאתי לרש"י בפירוש החומש, שכותב בכמה מקומות "להלן" וכוונתו לפעמים על האמור לעיל (עי' בפירושו לבראשית (כה, יח), שציין בלשון "להלן הוא אומר" על פסוק לעיל בפרק טז. וכן בפרשת וישלח (לב, י) ציין "להלן" על האמור בפרק לא, וכן בפרק לו פס' ג ציין בלשון זו לפרק כח, וכהנה רבות). ולפי זה אין מקום להגהתו של הרש"ש. האם הצדק עמי?