מרן מייסד הישיבה זצ"ל בשו"ת איש מצליח חלק א' (סימן י"א) החמיר בזה מאד, והעלה שאסור להתחיל החזרה עד שיהיו תשעה עונים בפועל. ומאידך מרן הגאון רבי עובדיה יוסף שיבדל לחיים טובים (בילקוט יוסף מהדורת תשמ"ה עמוד רפ"ז) סובר להקל בזה במקום צורך. ובספרי מחקרי ארץ חלק ב' (סימן ט) כתבתי לחזק את דבריו.בין המקילים בזה הם הדרישה, האליה רבא, החוות יאיר, מגן גבורים, ועוד. אך הכל מודים שלא נכון לנהוג כן לכתחילה, וכל שכן בקביעות.
– אם מדובר בישיבה (כפי שצויין בשאלה) ולא באנשים הממהרים לעבודתם, עצתי היא לכל הממהרים לסיים, שיכינו לידם ספר ללמוד בו בזמן שממתינים לתחילת החזרה, ויצאו בזה ידי חובת כל השיטות.
– אם המאריכים מאריכים יותר מדאי, עליכם להעיר את אזנם שהדבר אינו נכון על פי ההלכה, שגורמים בזה טורח ציבור. ואין הם חסידים יותר מרבי עקיבא ע"ה שכשהיה מתפלל בציבור היה מקצר ועולה מפני טורח ציבור (ברכות לא.). ואשרי המדבר על אוזן שומעת.