פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
כתב בלחם הבכורים (שער יח אות יד) בענין האתי מרחיק: והמלה הסמוכה לה תהיה מלה זעירא או מלעיל באות הראשונה שלה או באות השניה אם הראשונה בשוא. והוסיף בהערת מנחת בכורים: ובלבד שלא תהא האות הראשונה שבשוא אחת מאותיות השמוש בוכ"ל ויצאים מכלל זה תיבת ללילה בפסוק ולילה ללילה יחוה דעת, וכן תיבת לך בכל מקום. עכ"ל. ויש להוסיף מילת לְּהֹם דעזרא ה (אמרנא להם ואולי גם שאלנא להם).
עזרא זה בארמית. ומקור הכלל איני יודע. אולי זו הגהה של מנחם בר יושר.