הגאון משמרות כהונה (בחידושיו לקידושין דף נ"ד ע"א) הסביר דברי הגמרא הנ"ל, שמה שאמרו ולא נהוראי שמו, לא חוזר על רבי מאיר שהיה שמו ר' נהוראי, אלא על רבי נהוראי דעלמא. וכן כתב במסורת הש"ס (עירובין שם). והסכים עמהם מר זקיני מרן רבי רחמים חי חויתה הכהן זצ"ל בכללי ש"ס ופוסקים שלו (בסוף ספר זכרי כהונה מהדורא בתרא) אות ו'. ולהסבר זה הכל מובן. ששמו המקורי היה רבי נהוראי, ושמו המקורי של רבי נהוראי היה רבי נחמיה. ויש שהבינו אחרת (וראה לדוגמא בשו"ת מהר"ם לובלין בהקדמת בנו, שהבין ששמו רבי נחמיה וגם מאיר וגם נהוראי זה שמות תואר. ודחוק).
ובודאי ששם זה טוב אחר שראינו לתנאים שנקראו בו ונִתְכַּנו בו. ויש לו משמעות טובה שמנהיר עיני חכמים בהלכה.
והשם נהוראי הנו"ן בשוא והרי"ש בפתח.