דקדוק קריאת התורה
ע”פ הכלל שהזכרתם שאותיות דומות הראשונה בשוא נע. כלל זה התחדש ע”י ר’ אליהו בחור זצ”ל, ולא התקבל בכל תפוצות ישראל, כמו שכתב בקונטרס כללי הקריאה (עמ’ 48), אך רובם נהגו בכלל זה, וע”פ זה נכתב תיקון קוראים איש מצליח.
איך ראוי לנהוג כיום הלכה למעשה בדין ברכת הגומל, לספרדי שיום יום נוסע יותר משבעים ושתיים דקות, והוא מתפלל בבית כנסת אשכנזי, שאצלם לא נהוג לברך ברכה זו על נסיעה גרידא (משום דנינהו סברי דדווקא "הולכי מדבריות" כפשוטו). האמנם יברך אצלם בכל שני וחמישי, על אף שכל ציבור-האשכנזים ששם - תמהים לעצמם: "האם אותו ספרדי מתרפא ממחלתו כל שני וחמישי..."?
יברך פעם בשבת. כך הורה הגר"ע יוסף זצ"ל לנהגי מוניות. ואם ישאלו אותו אשכנזים – יענה להם: כך דעת הפוסקים שלנו וכך דעת מרן.