טעה בקידוש שחרית
יצא ידי חובה, ואף הוציא אחרים אף שהם עומדים ע”פ הסברות שכתבו הפוסקים לגבי קידוש של ליל שבת, עיין למרן בב”י סי’ רע”א וחזו”ע ח”ב עמ’ ט”ו ואילך.
גוי שעצר המכונית שלו בשבת כדי שישראל יעבור, האם מותר לישראל לעבור או לא?
כפי מה שהבנתי אין עושים איסור בעצירת המכונית רק בהתנעה, אלא שעל ידי העיצרה נדלקים האורות האחוריים, ובזה יש לצדד דהוי פסיק רישיה דלא איכפת ליה לנהג שאינם אלא לצורך הנוסעים מאחוריו. ועל כל פנים בכהאי גוונא במקום צורך נראה להקל כל שהישראל לא ציווהו. וכעין זה כתב בילקוט יוסף (שבת, מהדורת תשנ"ב, כרך א' עמוד של"ב).