שאל את הרב
האם שייך שומע כעונה באמירת פסוקים? והא אין לדמות את זה לברכה שאסור לחלקה חציה ע"י שמיעה כעונה? ועוד, למה הרב נר"ו מתח קו על התיבה "בלבד", אם כל העניין משום שומע כעונה, הרי יכול לצאת בעצמו, כמנהג ג'רבא והישיבה בברכת בשמים ומאורי האש?
מרן ראש הישיבה
כך המנהג שהיחיד עונה בלבד.
ושייך שומע כעונה באמירת פסוקים (עיין סוכה לח: הוא אומר ברוך הבא והם אומרים בשם ה', מכאן לשומע כעונה. וכן בתוס' שם סוף ד"ה מכאן שמצוה).
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור