שאל את הרב
בקריאת התורה בשבת (בקריאת חג חנוכה) קרא הקורא כך : " את שתי העגלות.." כאשר את המילה "שתי" קרא בשווא נח. כאשר העירו לו על כך (וגם הראו לו את החומש "איש מצליח") טען כי זו מילה יוצאת דופן וצריך לקורא בשווא נח ולא נע. 1. מי צודק? 2.אם "הבעל קורא" צודק, מה ההסבר לשינוי?
מרן ראש הישיבה
יש דעה כזאת מלפני כ-400 שנה. כך העידו ר' יהודה הלוי ואבן עזרא שמצאו יהודים קוראים כך בעיר "מהדייה" (בטוניסיה). והטעם לפי שתי"ו שתי דגושה ולא בא דגש אחר שוא נע לעולם. ומכל מקום לא נתקבלה דעה זו וקוראים את השי"ן בשוא נע.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור