המלה רע
באמצע משפט בפתח, בסוף משפט בקמץ.
בפרשת לך-לך (יג, יח) כתוב: "ויבא וישב" - כאשר המלה הראשונה במלרע והשניה במלעיל ושניהם עם הטעם תביר. האם "ויבא" הינו לשון עתיד ואולי מרמז על עניין אחר או שיש כאן עניין דקדוקי שהופך אותו למלרע למרות שהמילה היא בעצם בלשון עבר?
שתי המלים הן לשון עבר והחילוק ביניהן הוא מחמת הניקוד בלבד שהמלה "ויבוא" היא כמו רוב ככל המלים בלשון הקודש שהן מלרע, ואילו "וישב" כיון שהיו"ד והשי"ן מנוקדות בצירי וסגול ("חמש נקודות" בלשון המדקדקים) היא מלעיל כמו המלה "סֵפֶר" וכיוצא.
מאת: פלוני | תאריך: כ״ו במרחשוון ה׳תשע״ה – נובמבר 19, 2014
לעניות דעתי צריך להדגיש שההבדל הוא בגזרה ולא רק בניקוד (הניקוד הוא מסובב ולא סיבה)
חזק וברוך!