הבדל המשמעות ארשתיך לבין וארסתיך
אין הבדל . שין שמאלית וסמך מתחלפות. בכל ספר איוב המילה כעס כתובה בשין שמאלית והיינו הך
1. בלה"ב עו ע"א בהוראות בנין התפעל הביא באות א' פועל בעצמו ולא בזולתו וכו' ובאות ד' ישמש שמוש הקל וכו'. ושם (באות ד) ממשיך ואומר וכל פועל בנין זה הנראה יוצא יש לפרשו עומד כמו וכו'. האם הקטע הזה האחרון שייך באמת לאות ד'? נראה יותר ששייך לאות א' כפי שמפרש לעיל את והתנחלתם את הארץ בגורל שנראה כיוצא ומפרשו עומד - תכינו עצמכם לקבל הנחלה. 2. שם אות א - מדוע אם לא יפרש "תכינו עצמכם לקבל הנחלה" לא יפול בו הציוווי? וכן והתקדשתם אם לא נפרש תכינו עצמיכם לקבל קדושה אלא נפרש תקדשו עצמכם (ע"י פרישה) מדוע לא יפול בו הציווי?
הדברים לקוחים מספר ערוגת הבושם פרק עשרים (דף ס"ג ע"א). ויתכן שהוא דיבור בפ"ע. או לפי שבפסוקים האלה כתוב "את" (ויתנצלו את עדים,והיל"ל וינצלו. ויתפרקו את נזמי הזהב, והיל"ל ויפְרְקו). אבל בהתנחלתם פשוט יותר הכוונה שינחלו את הארץ. וגם שם "את" אין פירושה מן כמו בפסוקים הנ"ל.
והשאלה השניה, אם לא נפרש תכינו עצמכם וכו' הול"ל ונחלתם. וגם בפסוק והתקדשתם לא די שיפרשו מטומאה אלא שיכוונו להתקדש לש"ש. זה מה שנראה לי.