שם “ראובן” בגמרא
כנראה מכיון שכאשר צריכים אחים או אנשים מקבילים כמו קונה ומוכר, הדוגמא הראשונה של אחים שכולם צדיקים הם השבטים.
האם כל גזירה שוה שיש בש"ס הם ממשה רבינו כשירד מסיני או שיש מרבותינו שחידשו דברים על ידי הגזירה שוה כגון ברכות סוף דף ד עמוד ב וריש דף ה עמוד ב ?
גזירה שוה ששני המקורות מהתורה הם מהלכה למשה מסיני כמו שכתב רש"י בסוכה (ל"א עמוד א') בידה לא מקשינן.
אמנם יש גזרות שוות שאינם מסיני כגון מה שביאר הריטב"א בחולין (קט"ו עמוד א') עיין שם. וגזירה שוה ממלה בנביאים או כתובים הם אסכמתא בעלמא כגון האי דברכות שציינת.