שם “ראובן” בגמרא
כנראה מכיון שכאשר צריכים אחים או אנשים מקבילים כמו קונה ומוכר, הדוגמא הראשונה של אחים שכולם צדיקים הם השבטים.
יש המון דוגמאות בחז״ל שיש מחלוקת עליהם מה היה, לדוגמא: לפי הגמרא אחשורוש מזמן המגילה מלך מעצמו, לפי הילקוט שמעוני הוא היה מזרע המלוכה, וכן עוד הרבה דוגמאות. השאלה שלי שיש תשובה אחת צודקת? נכון שאומרים אלו ואלו דברי אלוקים חיים שסוף סוף הם עוסקים בתורה, אבל בכל זאת יש מציאות אחת, וגם ענו לי שחברו לי את שני הסברות התקיימו בו, אבל עדין קשה, כמו שיש כמה דעות איך אדם הראשון נולד עם חוה, חלק אומרים שהיו גב אל גב, חלק אומרים שהיא היתה משומן עודף שהיה בו , ואיך פה התקיים שני הסברות, מה המציאות הנכונה?
איך נדע מה המציאות הנכונה ?
בענייני הלכה יש פסק הלכה בענייני אגדה אין הכרעה ברורה (כך כתב הרמב"ם בכמה מקמות)
כשיבוא המשיח יורנו הפירוש הנכון.