אמת נכון הדבר שעדיף ללמדם ביום כמו שכתב כת"ר, אולם ליישב מנהג העולם שמקילים בזה אפשר לומר שסמכו על המתירים להניחם בלילה לשומרם (הביאם המשנה ברורה סימן ל' סעיף קטן ט') והחילוק שלהתלמד חמיר טפי [חמור יותר] מחמת שזה קרוב יותר למצוה או מחמת שזה לא צורך התפילין עצמם כמו שמירה לענ"ד, אינו מוכרח שסוף סוף הצד השוה שבהם שהם לא לצורך המצוה ולכן אין חשש שיבוא להניחם בלילה לשם מצוה, ובצירוף זה דמיירי בקטנים פחות מגיל מצוות הקלו כיון שכל דין שיש בו מחלוקת אפשר להקל בו לקטנים היכן שצריך כמו שכתב מופת הדור הראשון לציון בשאלות ותשבות יביע אומר (חלק א' יורה דעה סימן ד') וכיוצה בזה כתב בשאלות ותשבות ציץ אליעזר (חלק ח' סימן ה') להקל לילדים ללמד להניח תפלין בשבת היכן שאי אפשר בחול וצירף את הסברא הנ"ל שהנה הנם פחות מגיל מצוות עיין שם באורך ובפרט שעושים כן לזמן קצר מאוד ונמצא בבית רבו או בבית הכנסת ואין כל כך חשש שישן ודמי קצת להשכים לצאת לדרך (עיין שם בסעיף ג') שהתירו לו להניחם בלילה קודם שיצא לדרך כך נראה לענ"ד ליישב מנהג המקילים אבל לכתחילה האמת יורה דרכו כמו שכתב כת"ר שיש ללמד ביום