דקדוק קריאת התורה
ע”פ הכלל שהזכרתם שאותיות דומות הראשונה בשוא נע. כלל זה התחדש ע”י ר’ אליהו בחור זצ”ל, ולא התקבל בכל תפוצות ישראל, כמו שכתב בקונטרס כללי הקריאה (עמ’ 48), אך רובם נהגו בכלל זה, וע”פ זה נכתב תיקון קוראים איש מצליח.
אנחנו בחו"ל השנה, חל אחרון של פסח בשבת וקראנו עשר תעשר. שבת זו היתה רגילה לבני א"י. מדוע א"כ ממתינים עד פרשת בהר בחוקותי להשלים את החיסרון כשהיינו יכולים להשלים בתזריע מצורע?
שמעתי ממרן ראש הישיבה שליט"א שעדיף לחבר תזריע מצורע שהן קשורות אחת לשניה מה שאין כן בהר בחוקתי שאין כמעט שום קשר ביניהם ולכן כשאין הכרח אין מחברים אותם.