פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
מה הטעם שבברכת חונן הדעת לא מוסיפים את האות וא''ו בחוננו, אלא רק בערבית של צאת השבת?
1. כי אין בתחילת ברכה זו שום בקשה שנוסיף לה "וחננו" בוא"ו החיבור (אתה חונן וכו' אינה בקשה אלה הצעה והקדמה "חננו" היא תחילת הבקשה)
2. מה שאין כן במוצאי שבת שמבקשים תחילה כשם שהבדלתנו וכו' כך פדנו וכו' ואחר כך מוספים "וחננו" בוא"ו החיבור. וכן הוא ברס"ג ובכתב יד הרמב"ם ואבודרהם ועוד