פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
בברכת התורה אשר בחר בנו מכל עמים ונתן וכו' האם הוגים את המילה "בחר" "ונתן" במלעיל בגלל הגאיה או שמאחר שאין שום טעם אז רק בהדגשה קלה
זה לא ממש מלעיל שהרי המלה מחוברת במקף. אלא עומדים מעט בגעיא.
מאת: פלוני | תאריך: י״ד באייר ה׳תשע״ז – מאי 10, 2017
ברשות כבוד הרב, אם אפשר בבקשה להפנות אותנו להדגמה בוידאו או משהו דומה שיכול לעזור, כי אנחנו יודעים שיש מלעיל ויש מלרע, וכאן הרב ענה שזה לא ממש מלעיל, אבל גם לא אמר שזה מלרע, מה שקצת יכול לבלבל (איך אפשר לעמוד מעט בגעיא מבלי שזה יהפוך למעיל ? ניסינו להגות ולא הצלחנו) וההדגמה מאוד תוכל לסייע. בתודה מראש על העזרה
הטעמה במלעיל או במלרע פירושה הגבהת "הטון" באותה הברה, לעומת זאת "געיא" פירושה עמידה קלה בלא הגבהת "טון" כשאני קורא מלת ו-אב – רכה וכדומה האם הטעמתי את המלה שלש פעמים? לא! בוא"ו עמדתי מעט וכן בבי"ת (ויתכן שגם עליתי מעט בטון אבל לא בהרבה) אבל את עיקר עליית הטון (הניגון) עשיתי בכ"ף אותו דבר "בחרתנו" (בכוונה כתבתי במלה אחת כיון שהן מחוברות במקף) בבי"ת הראשונה אני עומד מעט ובבי"ת השניה אני מגיבה טון.