יעזרנו הרב להבין את דברי מהר"ם אלשקר לעומקם אשר לכאורה מעולם לא עלה על לבו להתיר גילוי שערות הראש עצמו אלא רק היוצא חוץ לצמתן דהיינו שיער הצדעים והדומה לו "ובשדי חמד" מביא עוד מספר "משא מלך" לשנות חריפים מאוד "דקצת חכמים שלמדו בבחרותם ושנו ופירשו רצו לפקפק בהסכמתם ותלו עצמם באילן גדול המהר"ם אלשקר אמנם טח עיניהם מראות מהשכיל ליבותם ותלו בוקי סריקי באיש אלוקים קדוש דכל השקלא וטריא שלו היא בשערות שיצאו חוץ לצמתן וכו' ולא בכל הראש או אפילו קצת שערות ... " והמעיין שם בשו"ת מהר"ם אלשקר (סימן ל"ה) יראה שכן הוא הדבר וצדקו דברי "המשא מלך" כי כל דבריו שם הוא בענין שיער שחוץ לצמתן ולא דו כלל להתיר גילוי שיער הראש עצמו וזה לשונו שם : "שאלת ממני הידיד אם יש לחוש לאלו הנשים שנהגו לגלות שערן מחוץ לצמתן להתנאות בו .... ושערה מחוץ לצמתה שאינו מתכסה אין חושישים להם.... וזה המנהג בעצמו הוא מנהג הנשים היום שהאשה קולעת כל שערה ומשיירת שיער הצדעים יורד על פניה והוא הנקרא בלשון חכמים בת צידעא כמו שנתבאר