הגאון רבי אברהם חדאד זצ"ל כתב בספרו ויקרא אברהם (קונטרס מקום שנהגו דף קכ"ה ע"ב אות ב') וז"ל ובתספורת על אב ואם נהגו קצת כמו שכתב מור"ם סימן ש"צ להחמיר כל השנה אך סוגיין דעלמא כמו שכתב מרן שם עד שיגערו בו חבריו עכ"ל. הרי שמעיד על מנהג לוב שיש שנהגו לא להסתפר כל השנה כמנהג מור"ם ויש שנהגו לאחר שלושים יום כשיגערו בו חבריו כדעת מרן. ובספר נחלת אורות (עמוד רל"ד אות ע"ט כתב: נהגו שלא להסתפר על אב ואם י"ב חודש וכיום פשט המנהג להסתפר בתום שלושים וכו' עכ"ל (ומה שציין שם לויקרא אברהם דף קנ"ח טעות סופר וצריך לומר קכ"ה)
אבל המנהג שציינתם מופיע קרוב לו בספר ברית כהונה (יורה דעה מערכת ג' אות ח') שהמנהג בג'רבא להסתפר תספורת ראשונה אחרי 100 יום והשניה אחר 90 יום והשלישית אחרי 80 יום והרבעית אחרי 70 מיום עיין שם.
ואולי יש שנהגו כן גם בערי לוב אף שלא צוין בספרי המנהגים ויתכן ויש מבני לוב שהושפעו ממנהגי ג'רבא הסמוכה בפרט בתקופות האחרונות שכיהנו בלוב בכמה מקומות רבנים מהאי ג'רבא