הרבה מגדולי הדור שלנו והדור שלפנינו מצריכים להאריך החצאית הרבה כמו שכתבו בזה רבני הבד"ץ העדה החרדית, מזמן הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד זצ"ל וכן כתב הגאון משנה הלכות, וכן פורסם בשם מרן הגאון רבנו עובדיה יוסף זצ"ל ועוד.
ומה שיש שהקילו בזה, אפשר שהם הבינו או תפסו כדעת מי שסבר שהשוק הוא מעל הברך, אבל מה שמתחת הברך אינו בכלל שוק ואינו ערוה. וממילא לא היה צריך לכסותו, ולכן הקילו בכל כיסוי אפילו בגרבים בצבע הרגל וכיוצא. אבל כבר נודע שהעיקר הוא שהשוק מתחת לברך והוא בכלל ערוה שאסור בגילוי, כדמוכח מפסוקים מפורשים, ומשניות ערוכות, ופוסקים ראשונים ואחרונים. וכמבואר בשו"ת שבט הלוי (חלק א' סימן א'), יביע אומר (חלק ו' עמוד ק"ץ), סנסן ליאיר (חידושי מסכת מגילה) וברכת ה' (חלק א' פרק ז' סעיף י"א).
וממילא תבין שמה שמרעישים בסמינרים ומקפידים מאוד שלא תלבש חצאית ארוכה,ועושים מדה שלא תעבור כך וכך ס"מ מתחת לברך, הוא שיבוש ואין להן על מה שיסמכו.
וכבר יצאה חוברת "בגדי תפארתך" שביארו הענין באריכות ושם כתבו מהיכן יצאו גרביים אלו, לך נא ראה.
וכל כך היצר סימא עיניהם להתנגד לחצאיות ארוכות, עד אשר אפילו שקצרו כל כך את החצאית ועלו למעלה בר מינן, אין איש שם על לב, ועל זה עוברים בשתיקה. וכבר יש הרבה אברכים יראי ה' שמדברים על זה ופועלים בזה, אשרי חלקם.