Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום לכבוד מורנו ורבנו יראה לנו את הדרך אשר נלך בה אני עובד במקום עבודה של ליטוש שיש ואבן כשנה וחצי למדתי את המקצוע יחסית מהר מאוד והחלטי לצאת עצמאי אני ועוד עובד שהיה איתי שם ( הוא עובד פחות זמן ממני) כמובן שהודעתי למעסיק שלי חודש לפני שאני מתכון לצאת עצמאי הוא ניסה לשכנע אותי לא לעזוב ושאני לא יצילח כי קשה בחוץ לא השתכנעתי לא אמרתי לו כלום תוך כדי שאני עובד אצלו רכשתי כלים שנחוצים לעבודה ואמרתי כאשר אני יהיה מוכן אני יודיע לו שאני עוזב כמובן כמה זמן לפי החוק לא לפני איך שהוא הגיע לאוזנו שקניתי כלים הוא התרעם על זה שאני עושה מאחורי גבו דברים הוא שוב ניסה לשכנע אותי ואת העובד השני להשאר ולא הסכמנו הוא אמר לי אם כך תעזובו עכשו את העבודה חבל שתלמדו עוד דברים בעבודה צריך לצין שהוא יצר כלים מיוחדים שאי מאפשר לקנותם בשוק והוא חושש שאני השתמש ברעיונות שהוא פיתח בשבילי שאלתי היא הלכתית ומוסרית 1) האם מותר לנו לעזוב אותו ולפתוח לבד ? 2) האם אני יכול ליצר לי כלים כמו שראיתי אצלו ולעבוד בהם לשימושי האישי ? תאריך ימים ושנים מתוך בריאות איתנה אמן

הרב דוד עידאן

לעזוב מותר באמצע כי עובד יכל לעזוב באמצע היום שנאמר עבדי הם ולא עבדים לעבדים.
וגבי ייצור כלים כתוב בספר זכויות יוצרים (של הרב הגאון רבי אברהם הלוי שליט"א) אסור להעתיק פטנט לצורך מסחרי כשמעתיק באופן מדוייק אבל אם משנה מעט מותר! 
אפשר להתקשר למחבר ביום ו' כשעה לפני כניסת השבת. 0527629184, 089740184.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן