דקדוק קריאת התורה
ע”פ הכלל שהזכרתם שאותיות דומות הראשונה בשוא נע. כלל זה התחדש ע”י ר’ אליהו בחור זצ”ל, ולא התקבל בכל תפוצות ישראל, כמו שכתב בקונטרס כללי הקריאה (עמ’ 48), אך רובם נהגו בכלל זה, וע”פ זה נכתב תיקון קוראים איש מצליח.
לדעת מר"ן השו"ע ז"ל [סימן קמ"ב סעיף א"], שכתב שצריך להחזיר את הקורא בתורה אפילו על טעות בדקדוק אות אחת, האם זה אפילו לענין דקדוק של שוא נע ונח וכו" באופן שאינו משנה משמעות המילה או רק כשהדקדוקים הנ"ל משנים משמעות ?
עיין בכף החיים שם (אות ב'), שלדעת מרן אם טעה בדקדוק אות אחת, אף על פי שאין המשמעות משתנה, מחזירין אותו. אמנם בדקדוק טעמים או נקודות בדבר שאינו משנה שום משמעות, אין מחזירים אותו אלא גוערין בו.