ספירת העומר בהודעת סמס
מרן ראש הישיבה שליט”א בשו”ת בית נאמן ח”א חאו”ח סי’ ל”ד בנדונו שם העלה שספירה בכתב אינה כלום, וה”ה בנידון זה שאינה נחשבת ואינו יכול לספור מכאן ואילך בברכה.
רציתי להבין את דברי חזון עובדיה בספירת העומר הלכה לד שמותר לברך שהחינו וראוי להחמיר מר"ח אייר האם הכונה שגם מותר לקנות בגד חדש עד ר"ח אייר וללבוש או רק עם קניתי ועדין לא לבשתי אז מתר?{ועם אסור האם זה בכול דבר ואפילו גרבים נעלים וכו?}
אסור ודאי שלא, אלא טוב להתחסד בזה כלשונו בחזון עובדיה. ולפני ראש חודש אייר לדעת החזון עובדיה מותר גמור לקנות וללבוש. ומכל מקום טוב גם בזה להתחסד כל שיכל, אחר שיש אחרונים שהעידו שנהגו להחמיר גם בזה, ומקורם מדברי רב שרירא גאון ועוד (עיין בשו"ת ויען הכהן חלק א' סימן ט"ז).
אולם אם יש צורך בדבר מותר גם לקנות וללבוש.
ובגדים שאין עליהם ברכת שהחיינו כמו גרביים וכיוצא (לגבי מנעלים יש מחלוקת אם מברכים, ונראה שהכל לפי הענין), כיון שאין מברכים עליהם שהחיינו אם כן אין כל מניעה. כמו שכתבו כיוצא בזה לגבי בין המצרים בשו"ת שמחת כבן (מהדורא בתרא אורח חיים סימן קמ"ד) ובשו"ת שפתי שושן (מערכה ב' אות ג').