סיום מסכת לשני נפטרים כאחד
אם התחייבת לעשות סיום מסכת לעילוי נשמת כל אחת בנפרד, יש מה לדון, אבל אם לא אין שום מניעה לעשות סיום לעילוי נשמת שתי נשמות, ונר לאחד נר למאה.
בשנת אבל על אב (לאחר ה 30), האם מותר: 1. להשתתף בהילולה (רשב"י/ או"ח הקדוש, בבא סאלי וכו')? 2. בסעודות מצווה כמו : ברית, סיום מסכת (לאחר הסיום). 7 ברכות של קרוב משפחה (אחיין).?
בסעודת מצוה שאינה חתונה, כמו ברית ובסיום מסכת, מותר לו להשתתף אם אין שם כלי נגינה (חזון עובדיה אבלות חלק ב' עמוד שנ"א). ונראה שהוא הדין בהילולא לכבוד הרבנים כל שיש שם דברי תורה.
אולם לענין שבע ברכות, מותר לו דוקא אם צריך להשלים לעשרה, או שצריכים אותו כדי להשלים לפנים חדשות כדי לברך שבע ברכות שהם שני אנשים חדשים שלא היו מקודם.
ולענין שבת חתן מותר לקרוב להשתתף בה כל שהשתתפותו תגרום שמחה לחתן ולכלה (חזון עובדיה שם עמוד של"ח).
מאת: פלוני | תאריך: י״ח באייר ה׳תשע״ו – מאי 26, 2016
האם מותר להשתתף בחינה -אירוסין ? והאם מותר במפגש ריעים ?
סעודת אירוסין, כל שנעשית על טהרת הקודש בהפרדה מלאה, ויש שם דברי תורה, אפשר להקל להכנס כל שאין שם כלי נגינה. ומפגש ריעים אם יש שם שמחה (מסיבה או יום הולדת וכיוצא) אין לו להכנס. עיין בשו"ת דבריך יאיר (חלק ה' סימן נ"א).
מאת: פלוני | תאריך: ד׳ בסיון ה׳תשע״ו – יוני 10, 2016
האם מותר להשתתף בחופה של אחיין (ובאלו תנאים)? ומה לגבי הסעודה ?
כל שאם לא ישתתף בשמחק החתונה יפריע לשמחת החתן והכלה הדבר מותר (חזון עובדיה אבילות חלק ב' עמוד של"ט והלאה). ויש שהצריכו שבזמן שהם באולם ישתדלו לשמש את האורחים ולהגיש להם כיבוד וכיוצא (עיין ילקוט יוסף חלק ז' עמוד תקפ"ה), אך אין זה לעיכובא. ועל כל פנים לא יאריכו בשהייתם יותר מהצריך ובפרט אחר שנגמרה החופה והתחילו לנגן, שכל שאין בהם צורך גמור לשמחת החתן והכלה כדאי שילכו לחדר צדדי או יחזרו לביתם (עיין ילקוט יוסף שם).
מאת: פלוני | תאריך: ט׳ בטבת ה׳תשפ״ב – דצמבר 13, 2021
האם מותר להשתתף בהילולה של הרב מצליח מאזוז בשנת אבל להורים?
אסור, מכיון שיש שם מוזיקה.