יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
ראיתי בעלון בית נאמן מה שאמר כת''ר בנוגע לאבנים מהר סיני המפורסמות בזכות צורת הסנה שעליהן. אכן, משום מה דבר זה נתקבל היום בציבור כאמת ברורה, אך לענ''ד אבנים אלו אינן מהר סיני מכמה טעמים ואציין 2 מהם בקצרה א. אין לנו ידיעה ברורה מהו הר סיני ויש בזה כמה דעות. אבנים אלו באות מהר הנקרא ג'בל מוסא שהינו הר סיני לפי מסורת נוצרית. אך בפועל מסתבר שאין זה הר סיני משום שזהו ההר הגבוה או בין הגבוהים במדבר סיני - דבר הנוגד את מסורת חז''ל שהר סיני הינו הר נמוך. בנוסף לכך התנאים הטופוגרפים שסביב ההר אינם מאפשרים איכלוס של כמות גדולה של אנשים עם צאנם. ועוד, אין בהר זה נחל ולא שריד לנחל שזרם שם כמו שכתוב בתורה ב. התופעה הזו נמצאת בעוד הרים בעולם והיא תופעה טבעית ומוכרת.
מקור הדברים במפרשי מו"נ (ח"א סוף פרק ס"ו).
כנראה שבזמנם היה מזוהה הר סיני עם ג'בל מוסא.
איפה כתוב בתורה שהיה נחל היורד מן ההר? (כנראה כוונת לפרשת עקב, ויש לדחות, שבמתן תורה ירדו גשמים כדאיתא במסכת שבת), ואם יש תופעה כזו בעוד הרים בעולם, הדבר צריך הסבר.
מאת: פלוני | תאריך: י״א באדר ה׳תשע״ז – מרץ 9, 2017
בס"ד יש דעות שונות לגבי איזה הר הוא הר סיני אבל אתייחס לטענות השואל לגבי ג'בל מוסא. א. מה שכתב שהוא הר גבוה ביחס לאזורו אינו סותר דברי המדרש שכן במדרש כתוב שהוא הנמוך מבין הטוענים לכתר הר תבור והר כרמל. ככל הנראה היו מספר מקומות שהקב"ה רצה לשכון שם ובינהם נסבה המחלוקת והוא הנמוך מבניהם. ב. לפי התמונות יש בהחלט מקום למספר האנשים המתואר בתורה.(אגב בתיבת נוח גם לכאורה לא היה מקום וחלק מהמפרשים מיישבים שזה נס וגם אם כבודו צודק שאין מקום וכאמור זה אינו מוכרח, אפשר שזהו נס). ג.גם אם תופעם האבנים נמצאת בהרים שונים אין זה משנה כי זה סימן להר מתוך הרים מסוימים ראה תשובה א. (אגב קראתי שמה שמצוי בהרים אחרים שונה מההר הנ"ל ששם התופעה חיצונים ובשבירת האבן אין את המשך ציור הסנה בחלקים קטנים ודוק)
יישר כח
יש לבדוק באבנים משאר הרים