פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
רש"י כתב בב"ק דף ו עמוד א ד"ה בימות החמה: אבל בימות הגשמים שהרחובות מלוכלכות יש להן רשות. ע"כ. מניין לרש"י שרחוב זה גם זכר וגם נקבה?
יש כיוצא בזה הרבה בלשון חז"ל שתיבה שעיקרה בלשון זכר מתיחסים עליה כאל נקבה מחמת צורת הרבים, עיין במשנה סוף מסכת סוכה "וחלונה סתומה" (והוא מחמת צורת הרבים – חלונות).
וידוע הכלל שכל שאין בו רוח חיים זכרהו ונקבהו, ומאידך לשון תורה לעצמה ולשון חכמים לעצמן.