מן הדין יש לומר קדיש שנה שלמה, אולם כיון שמשפט רשעים בגיהנם שנים עשר חודש אין לעשות את אביהם ואימם רשעים, לכן נהגו להפסיק שבוע אחד. יש שנהגו לעשותו בשבוע האחרון של האחד עשר חודש, ויש שנהגו לעשות כן בתחילת חודש השנים עשר (ספר זכרי כהונה חלק א' עמוד ק' אות ז').ולכן גם בשנה מעוברת המנהג להפסיק בסוף האחד עשר חודש או תחילת השנים עשר כי משפט רשעים הגהינם שנים עשר חודש ולא שנה. וכמובן שאם יזדמן לו להיות חזן גם באותו שבוע אין בזה כל מניעה שהרי אין איסור לומר אז קדיש רק מנהג בעלמא שלא יראה כמחזיק את הוריו לרשעים. ולאחר מכן אם ירצה ימשיך לומר קדיש גם בחודש השלש עשרה וכן בשאר השנים ואין מי שימנע בעדו, ואדרבא בכל קדיש שאומר (גם אחרי השנה) עושה נחת רוח להוריו (עיין בשו"ת ויען הכהן חלק ב' סימן נ"א).