פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
ראיתי פירוש של הכלי יקר בפרשת האזינו פסוק ד': הצור תמים פעלו. מבואר כדרך שאמר שלמה אשר האלהים עשה את האדם ישר והמה בקשו חשבונות רבים. והוא כדי להסיר מלב האדם מחשבות און לדבר על ה' תועה שהאומן אשר בראו נתן בו החומר שיש לו נטיה אל התאות המוחשות ומידו היתה לו השחתה זו שכן אנו אומרים דרך התנצלות זכור כי עפר אנחנו וכן אמר איוב זכר נא כי כחומר עשיתני וגו'. מכאן נראה לעניות דעתי שדעת הכלי יקר להגיד זכור בשווא שכן הכלי יקר לא אמר כמו שאמר דוד או כמו שכתוב בתהלים. ולכן נראה לי שכוונת הכלי יקר שהיו אומרים זכור בשווא בשונה מהכתוב בתהלים. האם אני צודק?
אחר המחילה לא נראה לעניות דעתי.