דקדוק קריאת התורה
ע”פ הכלל שהזכרתם שאותיות דומות הראשונה בשוא נע. כלל זה התחדש ע”י ר’ אליהו בחור זצ”ל, ולא התקבל בכל תפוצות ישראל, כמו שכתב בקונטרס כללי הקריאה (עמ’ 48), אך רובם נהגו בכלל זה, וע”פ זה נכתב תיקון קוראים איש מצליח.
בתקון קוראים איש מצליח כתוב , שקורין למוסיפין פסוקים חדשים, יוצא אם כן שהם יחשבו למניין העולים ולא למוסיפין!? כי בהלכות קה"ת, עמ' כ"ד, דרגת העליות ס"ו כתוב: "העולה הששי הוא האיש הששי שקרא קריאה חדשה בס"ת, אבל אם חזרו לו על עליית חמישי וכיו"ב ולא קרא אפי' שני פסוקים חדשים , אינו נחשב לששי ואינו מצטרף למנין העולים.ע''כ. יוצא אם כן שמצד אחד עדיף שמוסיף יקרא פסוקים חדשים אך יצא מזה שהוא יחשב לאחד מן מניין העולים???
דבריך נכונים, ולכן הנכון להעלות לששי מי שקנה מצות שישי והמוספים יתחילו לאחר מכן
מאת: פלוני | תאריך: כ״ט בניסן ה׳תשע״ז – אפריל 25, 2017
ויקרא המוסיף פסוקים חדשים אחרי השישי או יחזור על פסוקים של סוף שישי? מה הכי טוב?
יותר טוב שיקראו להם פסוקים חדשים, שמעלת הששי היא העולה ולא הפסוקים שקרא ומצד שני מוסיף שקורא פסוקים חדשים נחשב כעולה נוסף