דקדוק קריאת התורה
ע”פ הכלל שהזכרתם שאותיות דומות הראשונה בשוא נע. כלל זה התחדש ע”י ר’ אליהו בחור זצ”ל, ולא התקבל בכל תפוצות ישראל, כמו שכתב בקונטרס כללי הקריאה (עמ’ 48), אך רובם נהגו בכלל זה, וע”פ זה נכתב תיקון קוראים איש מצליח.
האם נכון להוסיף בברכת 'מי שבירך' לעולה לתורה 'בעבור שתורם (בל"נ) משהו לבית הכנסת כמנהג חלק מהאשכנזים?
אם העולה מתכוון לתרום כדאי, אבל אם לא, לא כדאי כי אולי לא יתרום ונמצאת מכשילן לעתיד לבוא אלא א"כ מוסכם שמי שרוצה ברכה צריך לתרום