פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
לפי הדקדוק, איך נכון לומר על אשה שהיא ״צדקת״, ״צדיקה״ או ״צדקנית״ ? לכאורה תא שמע מאי עמא דבר, שאומרים רובם ככולם ״צדקת״ ולמפורסמות אין צריך ראיה. מאידך במדרש רבה (שמות, פרשה א - יב) מובא בזה הלשון: בשכר נשים צדקניות (וחיריק תחת הצד״י) שבאותו הדור נגאלו ישראל ממצרים. ולכן רבים אומרים על אשה שהיא ״צדקנית״. ולאחרונה שמעתי לא מעט הביטוי ״צדיקה״ כנראה בפלס עתיק (זכר) ועתיקה (נקבה) וכיו״ב. על כן יורו נא רבינו שפת אמת ודקדוק לשון (עם ניקוד)
כל הצורות נכונות. ובכל האופנים הצד"י בפתח.