דקדוק קריאת התורה
ע”פ הכלל שהזכרתם שאותיות דומות הראשונה בשוא נע. כלל זה התחדש ע”י ר’ אליהו בחור זצ”ל, ולא התקבל בכל תפוצות ישראל, כמו שכתב בקונטרס כללי הקריאה (עמ’ 48), אך רובם נהגו בכלל זה, וע”פ זה נכתב תיקון קוראים איש מצליח.
בבית כנסת שלי עלתה סוגיה של סדר הוצאת ספר תורה מההיכל. סוגיה זו עלתה בעקבות אורח מתפלל בבית הכנסת שהסב את תשומת לבנו לכך. במת החזן היא במרכז המבנה והמרחק מבמת החזן לארון ספרי התורה קצר מאוד, כמו כן דרך ההולכה היא מאוד צפופה. כיום אנו מוליכים את הספר מצד ימין בדרך הארוכה מסביב לבמה ועד לאחרונה החזרנו בדרך הקצרה. כיום אנו מוציאים בדרך הארוכה ומחזירים בדרך הארוכה כי יש עניין של כיבוד ספר תורה שאין אנחנו ממהרים להחזירו . האם כך זה נכון ? או שצריך להוציא בדרך הקצרה ולהחזיר בדרך הארוכה ? או להיפך?
יש בזה מחלוקת הפוסקים האם עדיף להביא את הס"ת בדרך קצרה או להביאו מצד ימין אע"פ שהיא דרך ארוכה עיין בכה"ח (סימן קמ"א אות ל"ז)
ולמעשה הכריע הכה"ח שם להביאו מצד ימין בכל אופן, וכ"פ המשנ"ב שם ס"ק כ"ה) שיביא הס"ת מצד ימין, ע"ש. וכשמחזיר את הס"ת ג"כ יש להחזיר בצד ימין דהיינו בפתח שכנגדו שאל"כ נמצא שהוא פונה לשמאל וכ"פ בהלכה ברורה (סימן קל"ד אות י"ג)