ספירת העומר בהודעת סמס
מרן ראש הישיבה שליט”א בשו”ת בית נאמן ח”א חאו”ח סי’ ל”ד בנדונו שם העלה שספירה בכתב אינה כלום, וה”ה בנידון זה שאינה נחשבת ואינו יכול לספור מכאן ואילך בברכה.
לגבי המהרהר בספירת העומר: בשו"ע איש מצליח סימן תפט, הערה 8 על באור הלכה ד"ה "מונה והולך": מדוע נכתב שדעת מרן הרב עובדיה זצ"ל עפ"י יבי"א ח"ד שאם הרהר העומר, לא יברך שסב"ל. עכ"ל. אך לע"ד ביבי"א שם העלה שאם הרהר, שיכול לברך שוב על ברכת המצוות. וכן כתב מרן להדיא בחזון עובדיה שיחזור לברך על הספירה שב.
אכן הדברים שכתבנו בהערות איש מצליח בדעת הגרע"י זצ"ל אינם נכונים כלל וכבר תיקנו הנוסח במהדורה השניה העומדת לראות אור בקרוב ויישר כחו.
אמנם מה שכתב כאן כת"ר שכ"כ מרן להדיא בחזו"ע אם נתכוון למה שכתב בחזו"ע, אם נתכוין למה שכתוב בחזו"ע הל' יו"ט עמוד רמ"ג, שם מדובר על מי שהרהר את גוף הספירה, ולא בנדון שלנו שהרהר הברכה
מאת: פלוני | תאריך: י״ד באייר ה׳תשע״ז – מאי 10, 2017
1 באמת למה לברך הרי יש כלל לרב עובדיה עם 2 ראשונים חולקים אז אומרים סב"ל אז איך אפשר לחזור ולברך הרי הרמבם ו ר' ישעיה אחרון סוברים שהרהור כדיבור דמי? 2 ובכלל מנין הכלל הזה?
טעמו של מרן הגרע"י זצ"ל הוא, שמכיון שלא הוציא את הברכה מפיו, הרי הוא יכול להמלך עליה (ואין בזה נושא ש"ש לבטלה),
ולחזור ולברך בפיו לצאת י"ח מרן ורוב הפוסקים. (והדברים כבר מבוארים ביבי"א שם בהרחבה, אם יחפוץ כת"ר לעמוד על שורש הדברים בעצמו )