פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
לכבוד הרבנים שליט"א על התיבות "וכל הנשים יתנו יקר לבעליהן" (מגילת אסתר פ"א) כ' הראב"ע "שב אל מלת כל איש". האם יכולים אתם להסביר לי מאי קאמר (אם אין כאן ט"ס)?
מרן ראש הישיבה נר"ו בספר סנסן ליאיר בחידשי המגילה (עמוד קכ"ג) כתב שחסר כאן תיבת כל אחת וכצ"ל יתנו יקר, שב אל מלת כל [:כל] איש שורר בביתו מושל באשתו וכו' ע"כ וטעה המעתיק בראותו כל כל פעמיים והשמיט אחת והעביר מלת איש למעלה.
וכוונת הראב"ע מבוארת לפמ"ש הראב"ע במהדורא תניינא וז"ל מלת יתנו שבה אל כל, כמו וכל הארץ באו מצרימה, ע"כ. ור"ל דהל"ל באה מצרימה כי ארץ לשון נקבה, וה"נ היל"ל תתנינה או תתנה דקאי על הנשים, אלא שמוסב על מלת כל
כדאי לרכוש ספר סנסן ליאיר למרן שליט"א וודאי תמצא בו הרבה חכמה ודעת