Menu
שאל את הרב
print
אא

הגרש”ז אויערבאך זצ”ל. דעתו הובאה בספר “מעדני שלמה”, בזה”ל: “שאלתי את מרן… האם צריך לעורר את הנשים שם בענין לבישת גרביים. ואמר מרן, שחובת לבישת גרביים (כיסוי הרגל מתחת לברך) תלוי הדבר במנהג המקומות, ובמקום שלא נהגו ללבוש אין לגעור בהן… יש להן על מי לסמוך, שהרי דעת המשנה ברורה דלא הוי שוק”. ומציין למשנה ברורה סימן ע”ה ס”ק ב’, ע”פ פמ”ג משב”ז סק”א, דכיסוי מתחת לברך הוא דת יהודית ולא הוי ערוה בעצם, ובזה מהני מנהג המקום להתירו. ומציין להגרי”ח זוננפלד בשלמת חיים (מהדו”ח ט”ז סק”ח) ואגרות משה חלק ג’ ק’ אות ו’, והגרי”ש אלישיב בקובץ תשובות חלק א’ י”ג. כל אלה סוברים כך! והחזו”א האריך (באו”ח ט”ז סק”ח) וסיים שקשה להכריע בדבר. וכן כתב במנחת שלמה חלק ב’ (סימן ק”ג אות ט”ו): “צריכים ודאי להקפיד שלא לצאת לרחוב בלי גרביים, אבל אין לגעור במקום שההמון הפשוט לא מקפיד על כך”. וכן כתב הגאון רבי בנימין זילבר זצ”ל בשו”ת אז נדברו (חלק י”ד סי’ מ”ח), וראה שם מה שענה לאדמו”ר מזוטשקא. "מה שכ"ק משיג על מה שכתבתי בגרביים אין הצבע מכרעת אפי' כצבע הבשר ממש מותר מדינא.. וגם חשדא אין בזה במקומות שרגילין בזה".

מערכת האתר

מרן גר"ע יוסף האריך להוכיח שדעת מרן הש"ע שחובה לכסות גם את השוק ולבני אשכנז חובה לכסות את החלק העליון וע"ז כתבו הרבנים הנ"ל שאין זה חובה אלא אלא כל מקום תלוי במנהג אולם לדידן בני ספרד דאזלינן בתר מרן הש"ע הוי כערווה לכל דבר 
ומה שהבעיר כבודו ע,מ שכתב מוה"ר שליט"א על סוג הגרבים שהינם שקופות ובצבע העור עצם האיסור הוא כיון שהם שקופות ואם הינם שקופות אז מה הועיל מי שלובשם ועוד שגם הם בצבע העור ולא ראינו נשים שהולכות בביגוד שצבעם כצבע העור ואכמ"ל

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן