שם “ראובן” בגמרא
כנראה מכיון שכאשר צריכים אחים או אנשים מקבילים כמו קונה ומוכר, הדוגמא הראשונה של אחים שכולם צדיקים הם השבטים.
מסכת מכות דף ב עמוד ב רשי דיבור המתחיל רמז לעדים זוממין לא הבנתי על מה חוזר רשי . אם על הפעם הראשונה במה שאמר עולא או בשאלת הגמרא הרי הגמרא עוד לא תירצה, ואם על תירוץ הגמרא למה רשי אומר לנו שלוקין עדי בן גרושה או עדי גלות שפטרן וכו הרי זה כבר כתוב בגמרא ומה חידושו כאן, תודה מראש,
רש"י חוזר על תירוץ הגמ' ויש טעות בגמרות שלנו שלא הדגישו את הלה "לוקין" שהיא המשך הקביעות של רש"י בגמ' מדבריו עצמו. והמדפיסים טעו משום שחשבושרש"י חוזר על תחילת הסוגיא.