דקדוק קריאת התורה
ע”פ הכלל שהזכרתם שאותיות דומות הראשונה בשוא נע. כלל זה התחדש ע”י ר’ אליהו בחור זצ”ל, ולא התקבל בכל תפוצות ישראל, כמו שכתב בקונטרס כללי הקריאה (עמ’ 48), אך רובם נהגו בכלל זה, וע”פ זה נכתב תיקון קוראים איש מצליח.
בראשית פרק טז פסוק יג ...אתה אל ראי... הגם... אחרי ראי. ראי הראשון נקוד חטף קמץ וחיריק, ראי השני חולם חיריק. מה הכלל לשוני זה?
ראי הראשון הוא שם דבר פירוש אתה אל (צירה) הראיה כמ"ש רש"י, ושם דבר מנוקד כך, רואי השני הוא פעולה – ראייתי, וכך מנוקדת פעולה.