לפי מה שידוע שהשאמים הולכים אחרי הוראות מרן הש"ע כשאר הספרדים, ממילא גם זה בכלל. ואם ברור להם שבזה לא הלכו אחרי מרן, אם כן הרי בפרט זה לא קיבלו הוראותיו, וכמו שגם אצל הספרדים יש עדות שבאיזה פרטים נהגו לא כמרן, ואף לגבי בשר חלק יש מקומות אצל הספרדים שנהגו להקל כגון בעיר תונס.
ומ"מ בארץ הקודש אתרה דמרן ז"ל, כל הספרדים נהגו כמרן גם באותם פרטים שבחו"ל לא נהגו כמרן.וגם בדבר זה. וע"ע בהקדמת מו"ר ועט"ר מרן ראש הישיבה הגאון הנאמ"ן נר"ו לספר ברית כהונה, לגבי מנהגי ג'רבא, איזה מנהגים להמשיך בארץ ואיזה לא להמשיך. ואף לגבי בני תימן דעת מרן הראשון לציון הגר"ע יוסף זצ"ל שצריכים לנהוג כמרן (וימשיכו רק במנהגים שלא נגד הש"ע). אבל אין זה מוסכם, ומר אחי בשו"ת מחקרי ארץ חלק ג' (סי' ס') האריך והרחיב בזה, והעלה שאם נשארו נפרדים משאר העם, בשכונות ויישובים נפרדים, ימשיכו במנהגיהם, ואם נתערבבו עם הספרדים וילמדו ממעשיהם, ינהגו כמרן ז"ל דין להקל ודין להחמיר. ע"ש.