דרך לימוד
נראה שיותר טוב ללמוד את הגמ’ ועליה את הב”י, וכן ברמב”ם להצמד אל הרמב”ם של הסוגיא (לפי המצויין בעין משפט נר מצוה).
כשלומדים בית יוסף א”צ לפתוח את הגמ’ אא”כ משהו לא מובן.
למה אסור לאישה כיום לשרת בתפקיד ציבורי כמו חברת כנסת הרי בזמן הנביא הייתה את דבורה הנביאה ועוד
מכיון שנאמר בתורה "שום תשים עליך מלך" ולמדו חכמים "מלך, ולא "מלכה". ועוד דרשו "שים תשים" שכל ,שימות" שאתה משים לא יהיו אלא אנשים. (רמב"ם בפ"א מה' מלכים ה"ה). והרדב"ז בפירושו על הרמב"ם שם, הקשה קושייתך מדבורה הנביאה (ואשריך שזכית לכוון לקושית ראשון האחרונים!) ותירץ שני תירוצים:
א. שהיא היתה מלמדת אותם משפטי התורה, וזו הכוונה "שופטה".
ב. שהיתה שופטת עפ"י הדיבור, דהיינו הוראת שעה שלא מי שישפוט טוב ממנה. ע"ש. ועיין עוד להגר"ש חירארי בשו"ת שער שמעון אחד ח"א חחו"מ סי' ד'.