פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
מדוע "בעלמא" במלרע ולא מלעיל (האם אין כאן שינוי משמעות כשזה במלרע, כי לכאורה זה נשמע כמו "עלמה", במובן של אישה צעירה/לא נשואה) ?
כן הוא בספר דניאל (ד, לא, ועוד) "עלמא" מלרע. ואין לשאול מ"עלמה" כי זה בעברית וזה בארמית. ומ"מ יש קצת הבדל ביניהם שבעלמה העי"ן בפתח ובעלמא העי"ן בקמץ ולכן מאריכים בה מעט.