פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
" וַיִּקְרָא מֹשֶׁה לְהוֹשֵׁעַ בִּן-נוּן, יְהוֹשֻׁעַ " הוסיפו לו אות יוד למה כותבים " יְהוֹשֻׁעַ " בקובוץ ולא " יְהוֹשֵׁעַ " בצירי ?
הקשה כן רבנו ה"משמרות כהונה" בספרו כף הכהן, ותירץ ע"פ אור החיים שהי' נוספה שינצל מעצת המרגלים, והנקודה של הקובוץ שיזכה בחלקם בגן עדן. ע"ש. וע"ע בספר מאין יבא לר' יעקב הכהן גדישא זצ"ל.