פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
כתוב בגמרא בברכות להיזהר לא לבלוע אותיות והגמרא מביאה דוגמא עשב בשדך לא מובן לי הרי הבית של בשדך דגושה אז לא שייך שתיבלע?
נכון שאין זה דומה ל"על לבבך" ששם זה ממש אותה האות, אבל אעפ"כ כיון שהבי"ת הדגושה והרפויה אחיות הנה (וההבדל ביניהן הוא קטן מאד שזו בשפתיים סגורות וזו בשפתיים פתוחות מעט), מי שיקרא עשב בשדך בלי להזהר, ימיר את הרפויה בדגושה ויבליע שתיהן באחת. נסה ותראה !